Regulamin
Regulamin określa zasady korzystania z serwisu, w tym prawa i obowiązki użytkowników oraz warunki zawierania i realizacji umów, a także procedury zwrotów i reklamacji.
1. Postanowienia ogólne
- Sklep internetowy Goled.pl, dostępny pod adresem internetowym https://goled.pl, jest prowadzony przez Artura Golec prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą GOLED Artur Golec, stałe miejsce wykonywania działalności: ul. Turawska 11, 46-043 Dylaki, NIP: 9910346941, REGON: 385438761 (sprzedawca).
- Regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego, składania zamówień, zawierania umów sprzedaży, dostarczania zamówionych towarów, uiszczania ceny sprzedaży oraz prawa konsumenta, zasady zawierania umów o świadczenie usługi prowadzenia konta klienta oraz udziału w programie lojalnościowym Moje Rabaty, a także Promocji – Darmowa Wysyłka.
- Kontakt ze sprzedawcą możliwy jest za pośrednictwem poczty elektronicznej, pod adresem [], listownie, pod adresem[] lub telefonicznie pod numerem [].
- Wszelkie prawa do sklepu, w tym prawa autorskie oraz majątkowe, należą do właściciela sklepu.
2. Zasady korzystania ze sklepu internetowego
- Sklep internetowy umożliwia zawieranie umów sprzedaży na odległość za pośrednictwem sieci Internet. W celu korzystania ze sklepu konieczne jest dysponowanie przez klienta urządzeniem z dostępem do sieci Internet, poprawnie skonfigurowaną przeglądarką w wersji aktualnej (sklep współpracuje ze wszystkimi popularnymi przeglądarkami internetowymi), a także aktywnym kontem poczty elektronicznej.
- Zakupy w sklepie mogą być dokonywane wyłącznie przez osoby posiadające pełną zdolność do czynności prawnych lub ograniczoną zdolność do czynności prawnych w przypadkach uregulowanych przepisami prawa powszechnie obowiązującego, pod warunkiem posiadania zgody przedstawiciela ustawowego, osoby prawne oraz jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, którym ustawa przyznaje zdolność prawną (klient).
- Korzystanie ze sklepu jest równoznaczne z akceptacją regulaminu.
- Zabronione jest dostarczenie do sklepu lub za jego pośrednictwem treści bezprawnych, mogących wprowadzić innych klientów w błąd, naruszających dobra osobiste klientów, sprzedawcy lub osób trzecich, a także powszechnie uznanych za obraźliwe, wulgarne lub naruszające dobre obyczaje, w szczególności: treści pornograficznych, treści propagujących używanie narkotyków lub nadmierne spożywanie alkoholu, treści nawołujących do rasizmu, ksenofobii lub szerzenia nienawiści.
- Korzystanie ze sklepu możliwe jest zarówno dla klientów, którzy zarejestrują konto, jak i dla użytkowników niezarejestrowanych.
3. Składanie zamówień i zawarcie umowy sprzedaży
- Sklep umożliwia składanie zamówień na produkty dostępne na stronie internetowej.
- Umowy sprzedaży produktów oferowanych w sklepie zawierane są na odległość za pośrednictwem sieci Internet na podstawie złożonego przez klienta zamówienia.
- Ceny produktów podane na stronie są cenami brutto (zawierają podatek VAT).
- Aby złożyć zamówienie należy podać następujące dane osobowe []. Klienci zobowiązani są do podania prawdziwych danych podczas składania zamówień.
- Po złożeniu zamówienia klient otrzymuje potwierdzenie jego złożenia na podany przez siebie adres e-mail. Potwierdzenie zamówienia zawiera jego podsumowanie. Otrzymanie potwierdzenia zamówienia jest równoznacznie z zawarciem umowy sprzedaży.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odmowy realizacji zamówienia w przypadku, gdy klient nie spełnia warunków określonych w regulaminie.
4. Płatności
- Płatności za zakupy w sklepie realizowane są za pomocą systemu Przelewy24, a także przy odbiorze. Płatność przy odbiorze możliwa jest przy zakupach o wartości od 150 zł.
- Zamówienie będzie przetwarzane po zaksięgowaniu płatności na rachunku bankowym sprzedawcy, chyba, że wybrano opcję płatności za pobraniem.
- W przypadku problemów z płatnością zamówienie zostaje anulowane, jeśli klient sfinalizował płatność, a zamówienie zostało anulowane, powinien skontaktować się z obsługą sklepu.
- Wszystkie transakcje dokonywane w sklepie internetowym są rozliczane w walucie polskiej (PLN – złoty polski).
5. Dostawa
- Dostawa produktów realizowana jest na terytorium Polski za pośrednictwem firm kurierskich.
- Informacje dotyczące dostępnych metod dostawy oraz kosztów z nimi związanych są przekazywane klientowi w toku składania zamówienia.
- Dostawa jest darmowa przy zakupach powyżej 100 zł (wartość przed rabatem). Czas realizacji zamówienia wynosi zazwyczaj od 2 do 5 dni roboczych, jednak w wyjątkowych sytuacjach może się wydłużyć. Sprzedawca poinformuje klienta drogą elektroniczną o wydłużeniu terminu realizacji zamówienia, ze wskazaniem przyczyny.
- Klient przed odebraniem przesyłki od przewoźnika zobowiązany jest do jej zbadania, a w razie stwierdzenia jej uszkodzenia należy sporządzić właściwy protokół.
6. Promocja – Darmowa Wysyłka
- Klient dokonujący jednorazowo zakupu o minimalnej wartości 100 zł (wartość przed rabatem) nie ponosi kosztów wysyłki (Darmowa Wysyłka).
- Korzystanie z Darmowej Wysyłki jest możliwe wielokrotnie.
- Darmowa Wysyłka łączy się z innymi Promocjami.
- Darmowa Wysyłka obowiązuje dla wszystkich form płatności, z wyjątkiem płatności za pobraniem.
- Jeżeli zamówienie przestanie spełniać warunki do objęcia Darmową Wysyłką, o których mowa w ust. 1 powyżej wskutek odstąpienia od umowy sprzedaży w całości lub w części (zwrot niektórych z zamówionych produktów) sprzedawca obciąży klienta kosztami wysyłki, które klient zobowiązany byłby ponieść, gdyby nie skorzystał z Darmowej Wysyłki.
- Sprzedawca zwróci klientowi środki pieniężne, zgodnie z postanowieniami pkt. 10 niniejszego Regulaminu – Odstąpienie od umowy, z tym zastrzeżeniem, że kwota zwrotu zostanie pomniejszona o koszty wysyłki, zgodnie z ust. 6 powyżej.
- Wszelkie reklamacje związane z Darmową Wysyłką można zgłaszać drogą elektroniczną na adres []. W reklamacji należy podać przyczyny uzasadniające reklamację. Rozpatrzenie reklamacji nastąpi w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania przez sprzedawcę.
7. Rejestracja konta
- Klient ma możliwość dokonania rejestracji konta klienta. W chwili potwierdzenia rejestracji konta klienta zostaje zawarta umowa o świadczenie usługi prowadzenia konta klienta.
- W ramach usługi prowadzenia konta klienta, klient otrzymuje dostęp do panelu konta klienta, który umożliwia: śledzenie historii zamówień, sprawdzenie statusu realizacji bieżących zamówień, zgłaszanie zwrotów, edytowanie danych, przeglądanie punktów oraz nagród, sprawdzenie zakresu przechowywanych danych, korzystanie z programu Moje Nagrody.
- Rejestracja jest bezpłatna i dobrowolna. W celu dokonania rejestracji należy wypełnić i przesłać formularz rejestracyjny. Podczas rejestracji wymaga się podania następujących danych: adres e-mail oraz hasło. Formularz zawiera także pola, których wypełnienie jest opcjonalne, tj. klient może podać imię, nazwisko miasto, ulicę, kod pocztowy, numer telefonu, nazwę firmy, NIP oraz nazwę użytkownika. Dostępna jest także możliwość rejestracji przy użyciu konta Facebook lok Google.
- Zarejestrowany użytkownik może wygenerować tzw. link zapraszający, służący do zarejestrowania konta przez osobę zaproszoną. Za zarejestrowanie przez osobę zaproszoną konta z użyciem linku zapraszającego użytkownik otrzyma dodatkowe punkty w programie Moje Nagrody (20% wartości pierwszego zamówienia osoby zaproszonej zostanie przeliczone na punkty).
- Dopuszcza się założenie wyłącznie jednego konta dla jednej osoby.
- Korzystanie z konta klienta jest możliwe po jego utworzeniu oraz zalogowaniu przy użyciu podanego podczas rejestracji adresu e-mail i hasła.
- Wypowiedzenie umowy o świadczenie usługi prowadzenia konta klienta jest możliwe w każdym czasie, bez podania przyczyny poprzez np. skorzystanie z funkcjonalności panelu konta klienta lub przesłanie oświadczenia o wypowiedzeniu listownie lub na adres poczty elektronicznej: []. Wypowiedzenie następuje ze skutkiem natychmiastowym.
8. Promocje i rabaty
- Użytkownik dokonujący rejestracji konta przy użyciu linku zapraszającego otrzymuje jednorazowy rabat w wysokości 4% na pierwsze zamówienie.
- Kupon rabatowy zostanie przypisany do konta w zakładce „Moje Nagrody”, a jego wykorzystanie będzie możliwe podczas składania zamówienia, poprzez zaznaczenie odpowiedniej rubryki.
- Kupon rabatowy ważny jest bezterminowo, ale może być wykorzystany tylko jeden raz.
- Promocje oraz rabaty nie łączą się, chyba że regulamin promocji stanowi inaczej.
9. Program “Moje Nagrody”
- Dla zarejestrowanych użytkowników dostępny jest program lojalnościowy “Moje Nagrody”, w którym klienci mogą zbierać punkty za zakupy oraz zakupy zaproszonych znajomych.
- Zebrane punkty można wymieniać na rabaty na przyszłe zakupy.
- Punkty przyznawane są automatycznie po realizacji zamówienia i nie mogą być przekazywane innym osobom oraz nie podlegają wymianie na gotówkę. W przypadku zwrotu zamówienia, punkty przyznane za to zamówienie zostaną automatycznie odjęte z konta użytkownika.
- Program Moje Nagrody obejmuje poziomy lojalnościowe, które odblokowują dodatkowe korzyści w miarę zdobywania punktów. Poziomy oraz ich korzyści przedstawiają się następująco:
- Poziom 1: Poszukiwacz Światła – Rozpocznij swoją przygodę z GOLED! Wymieniaj punkty na rabaty: 1 punkt = 10 groszy rabatu.
- Poziom 2: Świetlny Odkrywca – Przydzielany po zdobyciu 30 punktów. Otrzymujesz 3% rabatu na następne zamówienie.
- Poziom 3: Światłoczuły – Przydzielany po zdobyciu 100 punktów. Otrzymujesz 4% zniżki na następne zamówienie.
- Poziom 4: Świetlny Artysta – Przydzielany po zdobyciu 200 punktów. Otrzymujesz 5% zniżki na następne zamówienie.
- Poziom 5: Mistrz Iluminacji – Przydzielany po zdobyciu 400 punktów. Otrzymujesz rabat o wartości 25 zł na dowolne zamówienie!
- Poziom 6: Świetlny Wizjoner – Przydzielany po zdobyciu 700 punktów. Otrzymujesz jeszcze lepszy kurs wymiany punktów: 1 punkt = 15 groszy rabatu.
- Poziom 7: Luminariusz – Przydzielany po zdobyciu 1000 punktów. Otrzymujesz kupon rabatowy o wartości 75 zł!
- Program Moje Nagrody obowiązuje do odwołania. Termin odwołania zostanie podany do wiadomości użytkowników z co najmniej 12 miesięcznym wyprzedzeniem. W tym czasie użytkownicy mogą dokonywać wymiany punków na rabaty, a nowe punkty nie będą przyznawane. Po upływie 12 miesięcy wymiana punktów na rabaty stanie się niemożliwa.
- Szczegółowe zasady przyznawania punktów, ich wymiany oraz warunki osiągania poszczególnych poziomów znajdują się na stronie programu (tylko dla zalogowanych użytkowników).
- Wszelkie reklamacje związane programem Moje Nagrody można zgłaszać drogą elektroniczną na adres []. W reklamacji należy podać przyczyny uzasadniające reklamację. Rozpatrzenie reklamacji nastąpi w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
- Z uczestnictwa w programie Moje Nagrody można zrezygnować jedynie wypowiadając umowę o świadczenie usługi prowadzenia konta klienta.
10. Odstąpienie od umowy
- Klient będący konsumentem ma prawo do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru.
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia, klient musi poinformować sprzedawcę o odstąpieniu, w tym celu klient może skorzystać z formularza zwrotu / zgłosić zwrot w sekcji zamówienia na stronie moje konto / przesłać oświadczenie o odstąpieniu wraz z towarem lub złożyć je za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem: […]
- Konsument jest obowiązany zwrócić produkty niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy sprzedaży.
- Zwrotu produktów należy dokonać na adres magazynu: ul. Kolejowa 1, 46-040 Ozimek.
- Koszty odesłania produktów ponosi konsument.
- W przypadku odstąpienia od umowy sprzedawca zwróci klientowi środki, w tym koszty dostarczenia Towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia przez Klienta oświadczenia o odstąpieniu od umowy
11. Reklamacje
- Klient ma prawo do składania reklamacji w przypadku wad towaru lub niezgodności z umową.
- Reklamacje należy zgłaszać za pomocą formularza reklamacyjnego lub listownie na adres magazynu sklepu (ul. Kolejowa 1, 46-040 Ozimek).
- W celu skorzystania z uprawnień z tytułu rękojmi konsument zobowiązany jest dostarczyć towar na adres: (ul. Kolejowa 1, 46-040 Ozimek). Na czas transportu konsument zobowiązany jest zabezpieczyć towar w sposób odpowiadający jego właściwościom. Koszty związane z dostarczeniem reklamowanego towaru do sprzedawcy ponosi konsument, koszty związane z odesłaniem go do konsumenta ponosi sprzedawca.
- Reklamacja zostanie rozpatrzona w ciągu 14 dni od jej otrzymania.
- W przypadku uwzględnienia reklamacji, sprzedawca dokona usunięcia wady lub wymiany produktu na inny, pełnowartościowy, bez wad. W przypadku braku możliwości usunięcia wady lub wymiany produktu na inny, konsument może żądać obniżenia ceny lub odstąpić od umowy. W razie odstąpienia sprzedawca zwróci konsumentowi równowartość ceny zakupionego produktu.
- Reklamacje zgłaszane przez przedsiębiorców podlegają wyłącznie warunkom gwarancji, o ile taka została udzielona. Rękojmia za wady rzeczy sprzedanej jest wyłączona wobec przedsiębiorców.
12. Dane osobowe i polityka prywatności
- Dane osobowe klientów są przetwarzane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz polityką prywatności dostępną na stronie sklepu.
- Administrator danych osobowych zapewnia bezpieczeństwo danych klientów i stosuje odpowiednie środki ochrony.
13. Ochrona danych osobowych (RODO)
- Administrator danych osobowych to Artur Golec prowadzący działalność gospodarczą pod firmą GOLED Artur Golec, stałe miejsce wykonywania działalności: ul. Turawska 11, 46-043 Dylaki, NIP: 9910346941, REGON: 385438761.
- Dane osobowe klientów przetwarzane są zgodnie z Ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych (RODO) oraz polskimi przepisami o ochronie danych osobowych.
- Klientom przysługują prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych, w tym prawo dostępu do danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia danych oraz wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania.
- Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych znajduje się w Polityce Prywatności dostępnej na stronie sklepu.
14. Pozasądowe rozpatrywanie reklamacji i dochodzenie roszczeń
- Konsument ma możliwość skorzystania z następujących pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- zwrócenie się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy sprzedaży,
- zwrócenie się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między konsumentem, a sprzedawcą;
- skorzystanie z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów;
- złożenie skargi za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem URL http://ec.europa.eu/consumers/odr/, zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE.
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi: https://www.uokik.gov.pl i https://www.rf.gov.pl.
15. Postanowienia końcowe
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego i unijnego.
- Regulamin obowiązuje od momentu jego opublikowania na stronie internetowej sklepu.
- Sprzedawca zastrzega prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn, tj. zmiany przepisów prawa, zmiany danych lub formy prawnej sprzedawcy, zmiany sposobów płatności, dostaw, zmiany wymogów niezbędnych do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się sprzedawca, a także z powodu innych zmian technicznych lub organizacyjnych, dotyczących Świadczeń realizowanych przez Sprzedawcę – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.
- Zmiana Regulaminu nie dotyczy umów sprzedaży zawartych przed datą jego zmiany.
- Informacja o zmianie Regulaminu zostanie umieszczona na stronie internetowej sklepu, w terminie 14 dni przed datą rozpoczęcia obowiązywania jego nowego brzmienia.
- Zarejestrowani użytkownicy zostaną poinformowani o zmianie Regulaminu drogą mailową, co najmniej na 14 dni przed datą rozpoczęcia obowiązywania jego nowego brzmienia. W analogiczny sposób sprzedawca prześle informacje o zmianie Regulaminu w razie związania stron umową zawartą na czas nieoznaczony.